Tuesday, January 1, 2013

Menarik ! : Subhanallah :')

Memang benar hidayah tu milik Allah . memang benar Islam itu indah . memang benar Islam itu membawa rahmat hidayah :')

Alasan tidak ingin berubah yang selalu diberikan

  • "Belum sampai masanya lagi , kalau dah sampai mase aku berubahlah" . Tapi bila? Nak dekat kiamat? Kiamat tu boleh jadi lebih pendek dari sekejap sekelip mata . fikir sempat?
  • "Tunggu dapat hidayah Allah" . Kalau tak usaha untuk dapat hidayah . doa jee or tunggu jee . nak dapat macam mane? :3

Dua atas tu memang femes sangat but still ade lagi alasan lain . Ana salah seorang mangsa syaitan yang melambatkan penghijrahan :( Ana pernah cakap dalam hati . seandainya ada tanda kiamat baru ana ingin berubah . ana pernah membenci orang yang memakai niqab :'{ ana terlalu suuzon terhadap orang yang terlalu baik :/ jahat kan ana ni? Ya Allah :'/

Pada suatu hari . setelah ana pindah dari SMAPK . ana sedar betapa dunia luar ini amat bahaya :/ alangkah elok jika ana masih di SMAPK . terasa dilindungi tetapi ana kuatkan hati . semakin hari semakin ana dapat menguatkan hati . ana pernah ubah imej ana . di SMAPK bertudung labuh tetapi bila ana pindah ana pakai tudung bawal 45 je . ana pakai jeans . ana pakai short sleeve . ana tak pakai stoking :'{ sekarang ana dah kenal . manisnya iman . dan sedang berusaha untuk itu :') Ya Allah :') 

Dan sesuatu yang ana ingin bawakan dalam entri ini ialah seseorang yang telah mengizinkan ana untuk berkongsi dengan antum mengenai sesuatu yang bagi ana menarik :') sebelum itu . bismillahi rahmani rahim . 

"Ya Allah , hati ini terpaut pada manisnya cintaMu , hati ini mendambakan kasihMu , hati ini merindukan rahmatMu maka izinkanlah hati ini sentiasa dinaungi namaMu agar tenang seluruh jiwa , agar hilang segala gelisah , agar aku dapat merasa nikmat jannahMu"
Ameen :')

Klik untuk besar . 

Boleh baca dekat atas tu? Boleh kan :) Subhanallah . ini yang ana ingin kongsikan . semoga yang lain mendapat manfaat . ameen :')

No comments: