Sunday, January 20, 2013

LDR

Kami juga LDR :) kan Liam , Zayn , Louis , Niall dan Harry? *Semestinya*

 Tahu apa maksudnya? Pasti tahu kan? Bagi sesiapa yang LDR macam ana mungkin faham apa , bagaimana dan mengapa . Untuk apa? Apakah? sendiri yang cakap pun tengah blur -.- .

Perasaan adalah anugerah bukan? krik krik krik Semua orang ada perasaan , marah , sedih , gembira dan sebagainya. Suatu perasaan yang manusia tak dapat elak ialah C I N T A *mengeja* . Semua nak dicintai dan mencintai jadi tak mustahil kalau ada yang sanggup bercinta walau jarak memisahkan . 

Sebelum entri ini dilanjutkan , dengerin INI dulu .

Udah? Bagi ana sendiri , perasaan rindu adalah perkara biasa yang akan dialami oleh sesiapa pun . Kalau belajar ke luar negeri pasti akan kangen ma keluarga . Kalau udah lanjut kuliah pasti kangen ma temen sekolah . Mang kalau pacaran , kangennya beda? Sama kan? Tetap kangen . Cuma diri sendiri yang terlalu mikirin hal pacar yang membuatkan perasaan rindu itu menebal . Coba kalau mikirin temen lama , pasti rindunya menebal juga . Itu kerna otak kita mengikut arahan kita sendiri maksudnya mind set lah . 

Ini soal relationship bukan love-ship doang , ana sendiri mempunyai hubungan dengan seseorang yang begitu jauh , siapa? 

Ini , pernah liat? Bukan artis , bukan superman , bukan spiderman tapi dia adalah hero di hati saya *senyum lebar*

Jauh berapa batu? Yang penting harus naik pesawat dan bukan negara Malaysia .
Baik , serba sedikit tentang dia :-

Eko Utomo Nugroho , 20 , Mahasiswa jurusan undang-undang Universitas Bung Hatta


Suatu hari beberapa minggu yang lepas , there's someone yang post mengenai cinta muka buku *menyanyi* dan status itu lebih kurang macam ni "Macam mana lah orang boleh jatuh cinta dalam facebook ni? Pelik pelik" Antum rase pelik? Jatuh cinta dalam facebook? Bagi ana tak pelik sebab tak semua orang yang jatuh hati pada rupa sebab ada sebahagian kita yang tak letak gambar pun tapi mungkin orang tertarik dengan susunan ayat dalam statusnya bukan yang cilok lekat tu kan? Therefore perasaan tu kan fitrah , dan sememangnya fitrah lelaki akan tertarik dengan wanita begitu juga sebaliknya dan yang selain ini bukan fitrah.

Bagi yang LDR , teruskanlah mempertahankan sebab tak perlu fikir untuk berjumpa tapi jangan membazir duit nak tambah nilai pulak -.-' . Kalau rindu , ucapkanlah "Ma Fi Qalbi Ghairullah : Tiada yang lain di hatiku melainkan Allah" dan kalau kita suka kat somebody dan kalau tepat masanya silalah confess kalau tak merana , percayalah *angkat kening sebelah* Dah confess jangan lah ajak couple pulak --' nak ayat femes? 

Awak , saya ingin berkata jujur tapi sebelum itu jika apa yang bakal saya katakan ini akan membebankan awak , awak lupakanlah , sebaliknya jika apa yang bakal saya katakan ini boleh dipertimbangkan , maka saya akan memberi awak waktu . Ini cuma usaha saya dan sebahagian usaha awak dan selebihnya biarlah Allah yang menjawab . Saya tahu saya banyak kurangnya tapi saya yakin saya mampu membimbing diri saya dan saya juga yakin kalau saya mampu membimbing bakal permaisuri hidup saya dan jikalau dengan gembira awak mendengarkan ini maka saya berharap kejelasan yang terbaik dari awak.Izinkan saya menjadi imam untuk awak ....(boleh sambung sendiri)

Tapi ingat , waktu yang tepat , okey? *senyum ikhlas* kalau tak sampai masa lagi boleh lah melawan perasaan tu dan boleh jadi melawan sebagai suatu jihad . Kenapa? Sebabnya , dapat elak kemungkaran . Kita kan umat terbaik yang mengajak kepada kebaikan dan membenci kemungkaran .

Khalas(Tamat) ^o^ Nah flying kiss :* #Long Distance Relationship

1 comment:

SyedGraphiX dot Com said...

Waaaa seriously jumpa di FB? semoga berkekalan lah ea. hehe :D